fbpx
  1. Akupresura a sen
  2. Umysł przyczyną zaburzeń snu
  3. Zasypianie na plecach czy boku?
  4. Punkt odstresowujący
  5. Mata akupresurowa sposobem na bezsenność

Akupresura a sen

Zasypiasz w sekundę jak kamień i budzisz się wyspany po 7-8 godzinach? Jeśli tak, to masz niesamowite szczęście, gdyż takich osób jak Ty nie jest zbyt wiele. Dzisiejszy szybki tryb życia, i “milion” spraw na głowie, znacząco wpływa na czas i jakość naszego snu. Istnieje wiele sposobów na unormowanie takiego stanu rzeczy. Jedni liczą barany, inni piją mleko z miodem w ciepłej kąpieli z dodatkiem aromatycznych olejków z lawendy. Są również takie osoby, które skupiają się na ćwiczeniach oddechowych, wietrzą sypialnię, czy po prostu dbają o odpowiednie oświetlenie i wygodny materac. Każdy sposób, który jest skuteczny – jest dobry. Stosowanie maty do akupresury cieszy się dużą efektywnością w walce z bezsennością. Akumata skutecznie odpręży ciało i sprawi, że sen będzie nieprzerwanie głęboki.

eco mata z kolcami akumata eco
Akumata ECO – stosowana wieczorem przed snem pomaga zasnąć i reguluje sen.

 

Umysł główną przyczyną zaburzeń snu

 

Jakość snu ma ogromne znaczenie dla naszego organizmu. Tak naprawdę wszystkiemu może być winien nasz umysł, który jest absolutnym centrum dowodzenia. Od niego zależy, jak będziemy reagować i przetwarzać bodźce. Czy wystarczająco dbamy o jego wyciszenie i czy w ogóle potrafimy go wyłączyć bez zbędnej projekcji, myślenia naprzód i tworzenia iluzji? Kto z nas zasypia z komputerem w łóżku, a ile dajemy sobie czasu na to, aby wyciszyć się przed zaśnięciem, bez natłoku myśli, alkoholu, mocnej kawy i herbaty czy kolejnego odcinka serialu pełnego emocji? Czy zasypiając, skupiamy się na spokojnym oddechu, czy planujemy kolejny dzień, zazwyczaj stresując się, co przyniesie?

 

Z pewnością na zaburzenia snu cierpią pracownicy zmianowi, osoby cierpiące na depresję i będące w ciągłym stresie, ludzie starsi, młode mamy, których sen jest płytki i przerywany, osoby z zaburzeniami hormonalnymi i chorobami układu krążenia i te, które chrapią.

bezsenność a akumata
Sen jest niesamowicie ważny dla naszego organizmu. Warto zadbać o jego jakość i cieszyć się pełnym odprężeniem oraz wytworami naszej wyobraźni.

 

Spanie na plecach, a spanie na boku – co jest korzystniejsze dla naszego organizmu?

 

Za jakość snu jest również odpowiedzialna pozycja w jakiej śpimy. Dla kręgosłupa najlepsze jest spanie na plecach, wymagające płaskiej poduszki tak, aby odcinek szyjny kręgosłupa nie opadał i leżał w jednej linii. Zdecydowanie niewskazane są wielkie poduszki, które powodują, że głowa leży zbyt wysoko, co prowadzi do zaburzenia oddychania i krążenia. Wadą spania na plecach z pewnością jest chrapanie, jednak warto chociaż przez chwilę poleżeć na plecach, aby w pełni rozluźnić ciało. I tu właśnie najlepiej sprawdzi się mata do akupresury, która podłożona pod plecy i kark tak, aby przylegała do linii kręgosłupa, (wymaga to podparcia kocem lub ręcznikiem) znakomicie wpłynie rozluźniająco na spięte barki lub zlikwiduje dolegliwości bólowe. Stosowanie maty nasila uwalnianie endorfin, które zdecydowanie wpływają na rozluźnienie organizmu. Dobrze jest położyć się na niej zwłaszcza przed snem, gdyż zrelaksowane ciało bez bólu i napięć ułatwi zasypianie i regenerację.

masaż pleców i karku na macie do akupresury akumata eco

Korzystna dla naszego ciała jest również pozycja do spania na boku. Aby sen “na boku” był maksymalnie komfortowy i przyjazny dla naszego kręgosłupa, dobrze jest zadbać o odpowiednio płaską i sprężystą poduszkę oraz podłożenie np. kołdry między kolana.

 

San Yin Jiao, czyli punkt odstresowujący

 

Akupresura to terapia znana od ponad 4000 lat. Działa na wiele dolegliwości, usprawniając funkcjonowanie organizmu zupełnie bezinwazyjnie, jednak wymaga również ogromnej wiedzy i doświadczenia, związanej z odpowiednimi punktami, które należy uciskać. Jednym z punktów, które pomagają odreagować stres i lepiej spać, jest San Yin Jiao, który znajduje się w dolnej części nogi, cztery palce powyżej kostki, na wewnętrznej stronie nogi. Aby to miejsce stało się aktywne należy delikatnie nacisnąć ten punkt, a następnie lekko go masować koniecznie rozgrzanymi, ciepłymi palcami. Ucisk punktu San Yin Jiao nie tylko pomaga na bezsenność, ale również wspomaga pracę śledziony, która jest odpowiedzialna za tworzenie nowych krwinek i transport tlenu w organizmie. Masaż tego punktu to nie tylko relaks, ale również poprawa wyglądu i dotlenienie całego ciała.

 

Chodzenie po macie do akupresury to kolejny sposób na bezsenność, który nie tylko wspomaga ogólne krążenie nóg, ale wyzwala również uczucie rozluźnienia, ze względu na ucisk punktów do masażu na stopach zwanymi receptorami stóp, które są odpowiedzialne za pracę wszystkich narządów. Produktem, stworzonym  typowo do aplikacji na stopy są wieloigłowe klapki lecznicze “Stópka” Lyapko.

aplikator stópka lyapko
Klapki wieloigłowe Stópka Lyapko

 

Sposób na bezsenność – akumata

 

Mata do akupresury nie jest narzędziem, do którego można się od razu przyzwyczaić, wymaga kilku sesji i cierpliwości. Na szczęście wybór mat jest na tyle duży, że można dobrać najbardziej właściwą dla siebie, w zależności od wrażliwości skóry, wagi i trybu życia. Efekty jej stosowania są naprawdę imponujące, zwłaszcza dla osób mających problem z zasypianiem.

 

zestaw do masażu akumata eco

Jak bardzo podobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdkę aby ocenić

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Brak głosów. Oceń jako pierwszy!

Dodaj komentarz