fbpx

Stres to niekontrolowana reakcja fizjologiczna na każdą sytuację, która zagraża naszemu życiu i zdrowiu, obciąża lub wymaga od nas natychmiastowego działania. Wyróżniamy trzy rodzaje stresu: ostry (nagłe zagrożenie), traumatyczny (sytuacje zagrażające życiu) i chroniczny (długotrwałe działanie stresorów). W dzisiejszym świecie wiele osób boryka się ze stresem spowodowanym nadmierną ilością obowiązków, dużymi wymaganiami i presją otoczenia, czyli stresem chronicznym. Podpowiadamy jak radzić sobie ze stresem i cieszyć się życiem.

 

Głównymi objawami stresu chronicznego są:

  • dolegliwości bólowe, nudności i skurcze,
  • zmniejszona aktywność społeczna,
  • drażliwość i uczucie smutku, gniewu i niepokoju,
  • choroby serca, niska odporność, wypadanie włosów,
  • problemy z koncentracją,
  • szybkie tętno i zwiększone ciśnienie krwi,
  • ciągłe zmęczenie i problemy ze snem.

 

Jak radzić sobie ze stresem?

 

Jak radzić sobie ze stresem?

Odpowiednia dieta

Unikaj spożywania produktów, które podwyższają poziom stresu, takich jak: kofeina, nikotyna i alkohol. Dodatkowo ogranicz cukry rafinowane, znajdujących się w pikantnych daniach, chlebie i sosach do sałatek. Cukier zmniejsza energię i powoduje zmęczenie, przez co nasila stres.

 

Regularna aktywność fizyczna

Codzienny ruch zmniejsza napięcie, stabilizuje samopoczucie oraz poprawia jakość snu. Ćwiczenia dodatkowo obniżają poziom hormonów stresu, pomagają w walce ze stresem i zapewniają lepszą tolerancję bodźców stresowych.

 

Właściwa higiena snu

Nieodpowiednia jakość snu przyczynia się do nasilania stresu. Przed pójściem spać wycisz się i zrelaksuj, aby w nocy stres nie zakłócał Twojego snu. Unikaj patrzenia w ekran komputera lub smartfona, a w zamian weź ciepłą kąpiel lub poczytaj “lekką” książkę. Spróbuj chodzić spać o podobnej porze i śpij co najmniej 8 godzin.

 

Możesz zaopatrzyć się w kołdrę obciążeniową, która łagodzi stres i napięcia, a także zapewnia wysokiej jakości sen. Koc wywiera równomierny nacisk na ciało, zwiększając poziom serotoniny i tym samym poprawiając samopoczucie. Dodatkowo uwalnia poziom melatoniny, czyli hormony snu, ułatwiając zasypianie i wysypianie się.

 

Rozmowa z innymi o problemach

Nadmierny stres źle wpływa na ocenę sytuacji i sprawia, że wydaje się ona bardziej przerażająca, niż jest naprawdę. Zwierzenie się bliskiej osobie i szczera rozmowa może ułatwić rozwiązanie problemu oraz zmniejszy napięcie zgromadzone w środku. Możesz także prowadzić dziennik, opisując swoje przeżycia i oceniając je z boku podczas czytania.

 

Masaż relaksacyjny

Zafunduj sobie terapię relaksacyjną u specjalisty, która ma pozytywne skutki dla ciała, psychiki i samopoczucia. Masaż skutecznie zmniejsza stres i poprawia samopoczucie, a także niweluje dolegliwości bólowe i poprawia wygląd skóry. Możesz skorzystać z domowego masażera, np. maty do akupresury, której kolce naciskają na punkty akupresurowe znajdujące się na dziele, tym samym uwalniając endorfiny odpowiadające za nasze dobre samopoczucie. Już po pierwszym użyciu poczujesz ulgę w ciele i umyśle. Akumata poprawia jakość snu, wspomaga walkę z bezsennością i depresją.

 

Przeczytaj więcej w artykule “10 zalet stosowania maty do akupresury”.

 

Akumata ECO na stres

Jak bardzo podobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdkę aby ocenić

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Brak głosów. Oceń jako pierwszy!

Dodaj komentarz